Młodzi na rynku meblarskim

Młodzi na rynku meblarskim

Wyróżnienie swojej firmy na tle konkurencji stało się tak naprawdę dominującym trendem stosunkowo niedawno i przez wiele lat rozwoju przemysłu meblarskiego czy telefonicznego, oferowane modele mebli czy telefonów nie różniły się od siebie zewnętrznie ani o centymetr, chociaż wewnątrz różne marki promowały całkowicie inne rozwiązania. Dopiero z czasem pojawiło się wśród projektantów przekonanie, że nadanie meblom czy sprzętom elektronicznym nietuzinkowego wylądu może jedynie pomóc w ich skutecznej sprzedaży. I tak zaczęły pojawiać się pierwsze stoły i fotele wyraźnie odróżniające się formą i kolorystyką od całej dostępnej w owym czasie na rynku ofercie. Dzisiaj meble poszczególnych firm różnią się od siebie znacznie i każda marka stara się zachować pewne wyraziste elementy, które kojarzą się z jej produktami. Jedne adresują swoje meble przede wszystkim do młodych i demograficznie dość samotnych acz zamożnych ludzi, którzy wybierają minimalistyczne meble z dużą ilością szkła i metalu. W swoich mieszkaniach preferują natomiast sporo przestrzeni podkreślonej przez jasne drewniane panele podłogowe i duże okna wpuszczające wszędzie ogromną ilość naturalnego światła. Wyczucie tych trendów i podążanie za potrzebami tych nowych grup klientów to szalenie ważny element strategicznego zarządzania firmą meblarską.